Friday 19 October 2012

Day 5 : Jakarta - Malaysia

Assalamualaikum...

Ok...hari ni nak cite lagi pasal Jakarta. Dah lama tinggal hari ni baru nak start since keje tak berapa banyak dah.

Ni hari last kami kat sana dan its time to go home bebeh..hehe

Since hari ke empat kami ke Bandung guna supir, dah hari last pun kami guna dia untuk stgh hari. Supir yang bengong tu datang lambat mentang-mentang malam tu dah terlebih masa kan. Saje je nak balas dendam. Kami janji kul 10 ambik kami since kami nak ke Mayestik bershopping-shoppingan habiskan duet yang ada dan kain sikit lagi tak beli dan tujuan utama ambik coat incik tunang (tujuan utama tapi duk last ayat..hahaha).

So, lepas breakfast kami jalan ke Tanah Abang untuk kali terakhir dulu. Tengok-tengok mana nak beli lagi. Then balik ke hotel pulak since dah janji dengan supir nak ke Mayestik dan terus ke airport pulak.

Tunggu punya tunggu, supir banggang tu tak datang lagi masa jam dah cecah 11. Memandangkan I ni jenis tak boleh orang lambat, I memang buat amukkan hulk kat situ. I cakap kat incik tunang, since belum bayar lagi upah supir untuk hari tu, why not kita check out dan tinggal barang di hotel (hotel allow untuk simpan brg kat sana) dan ambik taxi ke Mayestik dan balik semula ke hotel. Incik tunang pun dah malas nak tunggu kan. Ye lah..membuang masa sebab nak beli barang lagi kan..so dia setuju lah.

Dalam duk masukkan kotak (kami guna kotak je jimat kilos) ke dalam tempat penyimpanan tu, datang lah si supir bangang tu. Alasan dia capek dan baru bangun tidur. Choiiii!. Masa tu dah nak dekat kul 12 kot.

Depan bilik kami
Kemas kotak-kotak dan barang sekalian
Keadaan dalam hotel
Mata sorang-sorang bengkak lagi haha

Dalam Plaza Tanah Abang

Dalam perjalan ke Mayestik...berhenti di traffic light ada yang menjaja
So, kami bertolak ke Mayestik dan keadaan jalan ok dan supir guna jalan dalam mana ntah so cepat je sampai. Kami sampai di Mayestik dah tengahari dan kami skip lunch dulu semata-mata nak cari kain untuk bertandang belum jumpa. So, kami berpecah. I sorang dan incik tunang teman adik dia cari kain nikah dia. Bukan main setahun awal beli kain adik oiii..hehe 

Cari punya cari I jumpa jugak kain yang berkenan. Tu pun berapa jam berjalan. Masuk satu per satu kedai yang belum masuk lagi. Lepas tu satu hal pulak nak cari lace yang berkenan. Ada jumpa tapi bukan french lace dan keras. I tak nak walaupun corak dan color dah cantik. 

Since flight kul 8.30 malam, kami decide untuk habiskan shopping around 4 dan terus ka airport. Si supir ni lambat sangat. Dah call pun ckp dia kat mall mana ntah merayap ke sana. Kene pulak tunggu kan. So, kami makan je dulu dalam mall tu. Pekene ayam penyet untuk kali terakhir katanya. 

Elok dah sampai airport, dapat msg dari bapak incik tunang kata flight delay ke 10.30 malam...WThelicopter sungguh airasia ni. Pegi dah 3 jam, balik 2 jam. Terpaksa pulak tunggu kat airport. Takkan nak patah balik kot. Tunggu sambil makan sambil jalan-jalan dalam airport yang tak berapa nak besar tu je lah. Last-last touched down hampir kul 1 pagi..

Malas dah type...tgk je lah saki baki gambar yang tak berapa nak menarik tapi I nak letak jugak..hehe









Thanks for reading!=)

2 comments: