Monday 22 October 2012

Nikah - Baju Melayu

Assalamualaikum...

Masa free datang lagi..mari update pasal kahwin lagi. Bunyi macam tak sabar nak kahwin tapi hakikatnya rasa macam nak postpone lagi sebab banyak bende tak siap.

Since incik tunang nak baju melayu macam kat bawah ni...so gigih lah kami meng-google segala macam dan jenis dan kedai yang jahit dengan cantik dangood review dan yang penting murah (banyok benor dan nya).

 lupe mana dapat gambar ni tapi designer nama Anizam Yusof

First, kami ke Den Wahab kat Wisma Yakin sebab so far rasanya baju dia dapat review yang kiranya 4 out of 5. Tu interm of jahitan ye. Interm of customer service (masa tu ada assistants Den Wahab saje), memang bagi I out habis. Macam sombong je. Layan tak nak layan je kan. Masa tunjuk gambar baju atas ni, diorang macam cakap tak boleh buat lah, tak pernah buat, harga jadi mahal..weii..kitorang nak bayar, tak kesah lah harga berapa tapi janji boleh buat kan. Takkan lah se-glemer diorng ni, tak boleh buat fashion-fashion kan. Tukang jahit kat kampung I boleh buat kot, cuma jauh nak balik je. Kalau dekat dah tak upah diorang dah. 

Bagi I, tak recommend sangat!

Then, kami ke kedai yang bersebelahan dengan Den Wahab jugak. Sama jugak lebih kurang dan customer service ok sikit dari Den Wahab tapi macam dah tawar hati nak buat kat situ. Then kami google dan terjumpa pasal Lat's Collection.

Actually Lat ni dulu kerja dengan Den Wahab rupanya. Dari pada review yang kami jumpa, service ok dan fashion pun boleh buat macam-macam. Lokasi kedai dekat sini :

TA-36, Pusat Penjaja DBKL, 
Jalan Jejaka Tanan Maluri, 
55100 Kuala Lumpur
(depan Cybernatics International College of Technology)

Tel/Fax: 
03-92004112/ 019-3886734

Email
latscollections@hotmail.com/latscollections@gmail.com


Facebook:
www.facebook.com/latscollectionsboutique
 
Blog:
SINI 

 Map:


Pasal harga? 
Murah dari Den Wahab. Untuk baju melayu yang macam lebih kurang atas diorg charge bawah RM170 untuk yang ada pleated dekat dada dan depend pada design jugak. Nak tahu lebih lanjut pasal harga click SINI. Ni harga tahun 2011. Kalau tahun 2012, pandai-pandai lah korang call dan bincang sendiri dengan Lat or assistants dia. 

Bagi I, berbaloi!

Fashion?
Macam-macam ada...yang siap boleh fold lengan tu pun ada..korang g tengok sendiri kat kedai baru ok. Eh, siap boleh jahit baju untuk perempuan dan coat pun boleh. Semua lah boleh.

Customer service?
Bagus sangat-sangat. Diorg sangat membantu.

Tempat?
Selesa dan besar ok kedai dia.

Ok lah..sampai sini dulu.

Thanks for reading!=)

0 comments:

Post a Comment