Tuesday 6 November 2012

Kampong Kebudayaan, Menara KL

Assalamualaikum...

Last Sunday I ada pergi wedding dekat Kampong Kabudayaan, Menara KL. Memang kena masuk dalam kawasan Menara KL tu pun. Nasib tak hujan lebat macam hari Sabtu. Kalau tak memang tak tersampai lah

Review serba sedikit pasal tempat dan makanan. For me kalau diberi pilihan, I akan pilih tempat ni bila tetamu yang dijemput tidak lebih dari 300 orang. Sempit sangat. Kalau tak silap meja yang ada dalam dewan hanya lebih kurang 10 meja dan 1 buffet station. Kalu luar ada 1 canopy dan ada 2 meja makan, meja doorgifts dan buffet station.So, total dalam 12 meja dan 2 buffet stations. Tu belum tolak lagi 4 meja untuk tetamu belah perempuan dan stage untuk pelamin. Gambar tak ada sebab family members bersesak-sesak kat depan nak merenjis dan sebagainya.

Makanan pulak. Caterer memang Felda D'Saji. Menu makanan sama dengan Felda Villa. Harga tak tak tahu. Mungkin mahal kat kawasan je lah kot.

Seperti semua maklum, makanan memang quite ok lah especially I memang suka fish fillet diorg. Tapi kan, location of the buffet station kat dalam dewan sangat lah tak ok. Dah lah letak bawah aircond, pasang pulak aircond tu. Letak lah 10 lilin bawah chafing dish tu memang takkan panas lah kan. Nasik pun baru setengah orang ambik, dah tukar lain sbb dah sejuk. Dengan keadaan sesak, tempat duduk tak banyak, dengan air minuman melimpah ke lantai, adoi...spoil!

Dessert yang diorang sediakan, puding gula hangus dan tapai..Since I tak makan tapai, so I makan puding tu je..sedap jugak dan tak lah rasa hanyir telur dan kurang manis.

Centerpiece yang WP buat lebih kurang macam bowl bawah ni, cuma diorang tambah dengan ikan gapi yang ekor cantik tu. Ada 2 ekor. Nice lah yang ni. 



Since tak ada gambar dalam dewan especially pelamin yang ala-ala guna white paper flowers tu, I just snap beberapa gambar kat luar kawasan dewan ni. Kalau tak hujan dan diorang letak table kat open space tu, memang cantik dan boleh muat lebih ramai tetamu. Lagi lah kalau buat malam, mesti cantik sangat.

 Entrance

 Canopy luar dewan yang tempatkan 1 lagi buffet station, 2 meja makan dan 1 meja doorgift

 View belakang dewan tapi dari dalam tak nampak pun


  
Tepi-tepi dewan ada rumah-rumah tradisional dari seluruh Malaysia

 View dari main entrance


 One of the doorgifts yang dapat. Box yang cantik. Dalam tu ada choc muffin yang super sedap dah moist. Tak ada pulak contact sape yang buat. 1 lagi doorgift tempat letak accessory bentuk love
 
Parking dah lah susah, nak keluar pun kene beratur panjang. Parking rate? RM3 per hour. Untuk yang berlama kat wedding ni, flat rate dapat RM8. Mahal siot!

Kalau yang ada jumlah tetamu melebihi 300-500 orang, dan nak sangat catering dari Felda D'Saji, paling-paling kurang pun buatlah dekat Felda Villa. Kalau ada yang budget lebih tu, boleh lah buat kat Dewan Perdana Felda ke..Pastu jangan lupe jemput I sebab I suka makanan yang serve butter prawn macam kat Dewan Perdana tu hihihi.

Tapi kalau ada duet tak habis, baiklah pergi mana-mana hotel yang cantik dalam KL ni berlambak. Jangan sebab nak nama tempat je gah tapi tak berapa nak selesa tempat tu, tak guna jugak kan.

So, fikir-fikirkan dan renung-renungkan..Jangan membazir sangat=)

Thanks for reading!=)

0 comments:

Post a Comment