Tuesday 1 October 2013

Review #11 - Catering

Assalamualaikum. 

Sorry..dah lama menyepi kan..tak ada mood nak continue review since banyak kerja nak kena settle.

So kita sambung pasal catering pulak..

Untuk malam nikah..kitorg dah decide nak buat nasik dagang, goreng keropok lekor, karipap ikan (ni memang tak jumpa kat lain selain terengganu je) dan few kueh jugak. Home-made nasik dagang untuk tetamu dari luar Terengganu memang dapat good comments lah...Licin selicin nya. Pengantin pun makan sisa-sisa je tau..hehe

Untuk bersanding dan bertandang...kitorang booked Rassdeco Event & Catering. Makanan tiptop. Service paling bagus..dapat pujian ok. Asalnya diorg tak nak datang sebab jauh katanya. 3 bulan tunggu jawapan dari owner diorang (Kak Ila)...akhirnya diorg pasrah jugak. Untuk budget, for me its worth dapatkan makanan diorang ni.

Untuk majlis bersanding di Terengganu, I gunakan catering diorang saje since pelamin I diy je..walaupun diorang ni masak sebelah rumah je..sebelah bilik mak I tidur pulak tu..tapi tak sedar bila diorang masak. Memang senyap je..buat kerja kemas. Sampai lah hari last nak berkemas pun sampah satu pun tak ada. Serius diorang ni bagus. Customer service pun ok. Since I berurusan terus dengan Kak Ila..so lagi senang lah.

Untuk majlis bertandang di Taman Botani Putrajaya...family belah suami ambik sekali dengan pelamin. I malas dan letih nak diy semua. Penat diy pelamin nikah dan sanding tak hilang lagi masa majlis bertandang ni. So decide ambik sekali gus dengan caterer je senang.

Kat bawah ni gambar masa majlis bertandang. Yang bersanding I malas nak korek dalam pendrive. Ni ambik dalam fb Rassdeco je..






Majlis buat simple-simple je. Yang penting semua berjalan dengan lancar. Tak ada yang complaint pasal makanan tu yang paling penting sebab kita jemput orang, biar orang balik dengan perut terisi kan. Pelamin, baju dan sebagainya biar lah sederhana saja. Yang penting, tepuk dada tanya poket sendiri hehe..Janji tak buat loan, tak pinjam merata-rata. Yang ada ni dah cukup syukur dan alhamdulillah.

Thanks to our both families...yang banyak menyumbang untuk jayakan majlis kami.

=)

Thanks for reading=)
 Signature_zps51b77f60

0 comments:

Post a Comment