Monday 20 February 2012

Broga Hill + Sungai Tekala

Assalamualaikum...

Last Saturday I and adik I ade join E.T and the geng pergi Broga Hill. So far ni kali ke-2 I naik bukit tu. Terketar lutut gak..lenguh kot. Ye lah, org kenderaan berat kan, mesti lah macam nak mati semput sebelum sampai tu.hehe..

So bertolak dari rumah around 5.30 am, sampai Pekan Semneyih tu berhemti sembahyang subuh dulu. Lepas yu baru siap bertolak. Sampai dekat kaki bukit tu lebih kurang 6.40 am. Park kereta dan start berjalan. Memang keadaan gelap gelita. Ntah macam mana diorg ni tak ade pulak bawak touch light. Jalan tu memang main redan je. Just ikut cahaya lampu orang yang depan-depan je. Tawakal je agar tak tersungkur. Kang macam nangka busuk.

Yang lawak tengah-tengah jalan tu, aku ni pegang camera. Konon nak ambik gambar dalam gelap lah. Siap tukar mode yang ada flash. Pastu aku hala camera ke arah belakang. Aku tengok bayang kat belakang aku macam kawan E.T. So aku snap. Tepat kat muka dia kene flash camera. Skali salah orang. Terburai gelak dalam gelap tu. Aku rase budak tu berpinar mata kene flash aku. hahahaha...

Sampai kat first stop tu around 7.30 am mcm tu. Traffic jam kot pagi-pagi ni. Sementara tunggu yang lain sampai, kitorang yang sampai dulu bergambar dan rehat-rehat dulu. Melepaskan letih sambil tengok gelagat orang. Macam-macam perangai manusia. Sesak.


 Me and E.T

 The sunrise...subhanallah. Cantik!

 The group

Lepas dah hilang penat sikit, kami gerak ke next stop. Rehat lagi. One of them ade bawak sausage. So, alas perut dulu. Agak-agak dah kenyang sikit, half of us gerak lagi ke next stop. Around 9.30 am. We all turun sebab nak gerak ke Sungai Tekala which take times around 20 minutes.

At Sungai Tekala

I memang tak mandi. Basah pun setakat pinggang. Sakit perut macam nak period. So mood agak swing. End up, I tak mandi pun. Lain kali lah pg lagi sbb rasa tak puas. Yang period plak, time ni lah nak buat hal.

psst : Tetibe rajin letak watermark kat gambar..hehe


 Thanks for reading!=)

0 comments:

Post a Comment